Catalogus gegevens invoeren of aanpassen

Als beheerder kun je de catalogusgegevens van een e-learning module invoeren of bewerken. Klik op de gewenste e-learning in de catalogus, bijvoorbeeld de opleiding '01_Blaaskatheter via urethra inbrengen & verzorgen | vrouw (19.1 - VVT)'.



Klik vervolgens op het 'Bewerken icoon',, rechtsboven in de balk.


Om een blokje te bewerken klik op het pijltje om de instellingen te kunnen bewerken 


Catalogus instellingen 


Catalogus

  • Naam: je kunt hier de titel die in de catalogus wordt getoond aanpassen.
  • Directe link: met deze directe link kun je vanuit een andere site directe toegang geven tot deze opleiding, bijvoorbeeld vanuit een betaalmodule. De link kun je kopiëren met het icoontje rechts.
  • Uitfaseerdatum: modules die je op termijn niet meer wilt aanbieden in de catalogus, kun je vanaf een bepaalde datum ontoegankelijk maken en uit de catalogus laten verwijderen. Hierbij wordt automatisch een waarschuwing gegenereerd.
  • Samenvatting: Als je een cursus aanklikt, verschijnt er een scherm. De samenvatting tekst wordt getoond in de balk, naast de cursusafbeelding. De maximale lengte van deze tekst is 200 tekens.
  • Omschrijving: hier typt/plak je de gewenste catalogustekst in.
  • Tooltip: tooltip-tekst wordt getoond bij een mouse-over de titel. Een mouse-over betekent da je met uw muis over de titel heen zweeft en deze dan ziet. 
  • Foto/afbeelding: Je kunt een foto/afbeelding selecteren uit de bestanden op je computer. Het aanpassen van de grootte van de afbeelding gebeurt automatisch, maar afbeeldingen met een formaat van 700 x 400 pixels geven de beste resultaten.
  • Studiebelasting: (geschatte) doorlooptijd van de cursus 
  • Eigenaar: de producent van de cursus
  • Autorisatie: een afdelingshoofd (manager) of docent krijgt een melding waarin gevraagd wordt om goedkeuring voor het volgen van de cursus.
  • Gebruiker mag voortgang training resetten: niet elke organisatie staat medewerkers toe zelf een e-learning te resetten. Via Beheer > Instellingen > Rechten kan de globale instelling geactiveerd worden. Als deze geactiveerd is kunnen medewerkers zelf de voortgang van een training resetten.

    In een catalogus item kun je per training afwijken van de globale instelling.
    • Afhankelijk van globale instelling: De instelling die geselecteerd is via beheer > instellingen > rechten wordt gehanteerd.
    • Mag altijd: Deze training mag altijd reset worden door de medewerker 
    • Mag nooit: Deze traning mag nooit reset worden door de medewerker

  • Na voltooiing notificatie versturen naar gebruiker sturen: Als deze instelling geactiveerd krijgt een gebruiker die geselecteerd is een notificatie
  • Open e-learning dialoog in volledig scherm: Als de e-learning geopend wordt zal deze in volledig scherm getoond worden. 
  • Alleen toe te wijzen door beheerders: Deze e-learning is alleen toe te wijzen door beheerders.  




Categorieën

In het blok categorieën worden de opleidingen gekoppeld aan een bepaalde categorie. Met behulp van de categorieën kunt u de weergave van de catalogus filteren op onderwerp, bijvoorbeeld de voorbehouden handelingen.

Tags

In het blok tags kun je zoektermen toevoegen die gevonden kunnen worden met de algemene zoekfunctie van het SDB Leerplatform.

Certificaat

Hier kan een certificaat worden gekoppeld. Certificaten kunnen toegevoegd worden die via Beheer > Certificatie zijn toegevoegd 


Verloopdatum

De geldigheidsperiode van het behaalde resultaat kun je instellen in jaren / maanden / weken /dagen.

Let op als er gebruik gemaakt wordt van bekwaamheiden kan in een bekwaamheid ook een geldigheid opgegeven worden. Als er een geldigheidperiode genoteerd wordt in de specifieke e-learning kan deze bijvoorbeeld eerder verlopen dan bijvoorbeeld de geldigheidvan de bekwaamheid.


Kies een evaluatieformulier

Koppel een evaluatieformulier aan de opleiding. Evaluatie sjablonen kunnen aangemaakt worden via Beheer > Evaluaties 


Weergave instellingen

Hier bepaal je de weergave in de catalogus van ... tot ...
 


Achievement

(Resultaat), bevat informatie die te gebruiken is voor intern gebruik.

  • Leerpunten: deze punten zijn, bijvoorbeeld, te gebruiken voor interne kwaliteitsregistratie.
  • Externe kosten: deze post kan gebruikt worden voor rapporten als externe klanten toegang hebben tot de leeromgeving.
  • Interne kosten: deze post kan gebruikt worden voor rapportage bij budgettering
  • Cursusaanbieder: dit is met name van toepassing als uw organisatie gebruik maakt van de content van verschillende aanbieders.


Compatibiliteit

Wanneer hetcatalogusitem SCORM pakketten bevat, openen deze in een nieuw scherm. Alleen gebruiken wanneer starten in hetzelfde scherm problemen oplevert, omdat openen in een nieuw scherm problemen met popupblockers op zou kunnen leveren. Deze instelling heeft geen functie wanneer er geen SCORM pakketten in dit catalogusitem zitten.