Algemeen

Er is een communicatiesysteem op het SDB leerplatform. Hiermee kunnen medewerkers elkaar berichten sturen of  een beheerder kan een bericht sturen naar de gehele afdeling.   

Je kunt zelf berichten maken door op 'de envelop', in het hoofdmenu rechtsboven, te klikken.


Vervolgens kan je rechtsonder in het scherm op het plusje klikken, en heb je de optie om een bericht te sturen naar een medewerker, klas of afdeling.

  1. Je selecteert een medewerker uit het domein van de organisatie.
  2. Je kan bijlagen, Word, Excel, Powerpoint, PDF of afbeeldingen toevoegen tot de grootte van 50Mb.
  3. Het door jou ingevoerde onderwerp wordt bij de ontvanger getoond (verplicht veld).
  4. Voer je bericht in.
  5. Verzenden doe je rechtsonder in het scherm met de knop:




Ontvangen berichten 

Je opent het bericht door op het bericht te klikken/tikken. Om het bericht te beantwoorden of te verwijderen klik je op het kruisje rechts in de berichtenbalk.

Als je postvak vol is, kan je berichten zoeken of filteren op naam van de afzender.  


Verzonden berichten

'Verzonden' toont de door jou verstuurde berichten. Je kan een bericht openen door op het bericht te klikken/tikken. 

Ook in 'verzonden' kan je gebruik maken van een zoek- en filterfunctie.






Instellingen gebruiker

In de instellingen kan je de volgende onderdelen zelf aangeven:


  • E-mail notificatie: Bij deze optie kan je aanvinken dat je nieuwe berichten (ook) per mail wil ontvangen en/of dat je een e-mailbericht wil ontvangen bij een verlopen bekwaamheid.
  • E-mail samenvatting: Je kan aangeven in welke frequentie jij een samenvatting wilt ontvangen van het aantal ongelezen berichten in de berichtenbox. De frequentie kan zijn: 
    • Nooit - geen samenvatting 
    • Dagelijkse samenvatting
    • Wekelijkse samenvatting
    • Maandelijkse samenvatting 
















Instellingen beheerder

Beheerders kunnen via 'beheer -> instellingen -> algemeen -> berichtenbox instellingen' een standaard instellen voor e-mailnotificaties die medewerkers ontvangen bij nieuwe berichten en verlopende bekwaamheden. Deze standaard wordt voor iedereen toegepast, maar medewerkers kunnen dit desgewenst naar wens aanpassen in hun persoonlijke berichtenbox (zie instellingen gebruiker).


In de instellingen als beheerder kun  je de volgende onderdelen aangeven:


  • E-mail notificatie: Als deze optie is aangevinkt zal je nieuwe berichten (ook) per mail ontvangen Dit geldt voor alle medewerkers.
  • Verlopende bekwaamheid: Als deze optie is aangevinkt zal je een e-mailbericht ontvangen bij een verlopen bekwaamheid. Dit geldt voor alle medewerkers.
  • E-mail samenvatting: Je kan aangeven in welke frequentie jij een samenvatting wilt ontvangen van het aantal ongelezen berichten in de berichtenbox. Dit geldt voor alle medewerkers. De frequentie kan zijn: 
    • Nooit - geen samenvatting 
    • Dagelijkse samenvatting
    • Wekelijkse samenvatting
    • Maandelijkse samenvatting