LTI link toevoegen 


Bij het instellen van  een LTI link is het belangrijk om dit in overleg met de aanbieder te doen. De aanbieder bepaalt de instellingen, zowel inhoudelijk (de hoogte van de cesuur), als technisch (wat wordt er gecommuniceerd en wanneer)

De instellingen van de aanbieder moeten exact worden overgenomen om zowel bij de aanbieder als bij het LMS gelijke resultaten zichtbaar te krijgen. 


Een beheerder van het SDB Leerplatform die zelf een LTI link wil instellen zal deze instellingen bij de aanbieder moeten achterhalen. Als alle gegevens zijn verzameld kun je als beheerder via beheer > E-learning beheer de LTI gaan toevoegen. 



Via de + knop rechtsonder kun je een nieuwe LTI link toevoegen. Er zal een pop-up venster getoond worden waar je de titel van de LTI kan toevoegen. Voer deze in en druk op 'Aanmaken'.

Nu kan de LTI verder ingesteld worden waarbij er meerder onderdelen ingevuld dienen te worden.


Bij het instellen van LTI zijn er verschillende onderdelen te onderscheiden. Hieronder per onderdeel uitleg:


  • Algemene gegevens: waarbij de Naam en de Launch Url verplicht zijn om in te vullen
  • Sleutelwaardes: waaronder de (meestal verplichte) Consumer Key en Shared Secret
  • Instellingen: Deze instellingen regelen de presentatie van de modules in het LMS en handelen eventuele communicatie af. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat de e-learning altijd wordt geopend in een volledig scherm, een nieuw venster opent, of dat de gebruiker gegevens anoniem blijven.

    Voor de afronding van een e-learning zijn er ook meerdere mogelijkheden. Hier komen we later op terug.
    Voor de score zijn er ook meerdere mogelijkheden. Hier komen we later op terug
  • Parameters: Door de aanbieder gewenste parameters kunnen hier worden ingevoerd.