Dossieritems zijn bedoeld om medewerkers elders gevolgde scholingen of informele scholingen te laten registreren en opslaan in zijn/haar portfolio. Mogelijke dossieritems zijn:

  • bezoek aan congressen en symposia al of niet vergoed door de organisatie,
  • elders georganiseerde (vakinhoudelijke) scholingen
  • klinische lessen en afdelingsoverleg
  • vooropleidingen

Via Instellingen en Dossieritems komt u in een overzicht van bestaande items. Met het Toevoegen icoon rechtsonder in het scherm kunt u nieuwe items aanmaken en toevoegen.


Maken van een nieuw dossieritem

U klikt of tikt op om het invoerscherm te openen.

  1. Voert de Naam en Omschrijving van het dossier-item in.
  2. Beschikbaar.  Hiermee wordt het item beschikbaar in de lijst met dossieritems die een medewerker kan selecteren voor zijn/haar portfolio.
  3. Meerdere aanvragen mogelijk. Voor onderwerpen die vaak herhaald worden aangeboden, klinische les,
  4. Opgevoerde items laten beoordelen en/of accepteren door docent van klassikale scholingen, bijvoorbeeld opdrachten.
  5. Opgevoerde items laten beoordelen en/of accepteren door de leidinggevende van de afdeling.

Een medewerker kan via Portfolio en Dossier een dossier-item toevoegen aan het dossier in het portfolio.

Naast het invoeren van de benodigde informatie kunnen aan het item opmerkingen en/of documenten worden toegevoegd

Het afdelingshoofd of de docent kan de toegevoegde documenten beoordelen, het item van commentaar voorzien en terugsturen naar de indiener. 

Afdelingshoofd of docent kunnen ook direct het ingestuurde item accepteren. 

  • met of zonder opmerkingen
  • met of zonder toegevoegde documenten.






Een opmerking zou een vraag kunnen zijn om kostenvergoeding voor het entreegeld.