In de onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het hoofdmenu van het SDB Leerplatform in elkaar zit:

Hieronder wordt tekstueel uitgelegd hoe het hoofdmenu van het SDB Leerplatform in elkaar zit:

Na inloggen komt u meteen in het startmenu. In het menu staan verschillende opties waarvan sommige alleen voor de beheerder zijn.



Dit is de startpagina van SDB leerplatform. Hier worden de uit te voeren activiteiten weergegeven.

Catalogus: 

Toont alle formele scholingen, e-learning en klassikaal, in de catalogus.

  • Weergave in lijst of tegels, pdf export overzicht catalogus items.
  • Zoekfunctie op titel.
  • Filters
    • Favorieten - Toont de scholingen die u als favoriet  heeft gekenmerkt.
    • Verplicht - toont de verplicht toegewezen opleidingen.
    • Type - opties uit alles, klassikaal, e-learning of micro learning. 

    • Status - opties uit alles, gedaan, niet-gedaan of gestart
    • Categoriën - cursussen in het kort





Afdelingen voor beheerder en afdelingshoofden: 

  • De beheerder ziet alle afdelingen.
    Ga naar betreffende afdeling om een medewerker te zoeken.
    Klik op het trechterje om te kunnen filteren:
    - Alleen actieve accounts of uitgeschakelde accounts. 
    - Bekwaamheid en verplichte opleidingen zoeken op %
  • De afdelingsmanagers zien de "eigen" afdelingen.

Gebruiker zoeken alleen voor beheerders

  • Medewerkers op naam zoeken in de SSO.



Portfolio: toont de "eigen" gegevens van gebruikers. Ook hier kan je gebruik maken van het filter systeem. Klik op pijltje om alle opties weer te geven. 

  • Bekwaamheden
  • Verplichte opleidingen
  • Resultaten - van de afgeronde opleidingen, mogelijkheid om een certificaat te downloaden
  • Dossier - toont dossieritems (elders gevolgde of niet centraal georganiseerde activiteiten ) en de status van het item
  • Inschrijvingen voor klassikaal georganiseerde leeractiviteiten, verdeeld in Vanaf nu en Verleden
  • Catalogus interesses
  • Afdelingen - de eigen afdeling
  • Profiel - NAW en registratienummers
  • Beoordelaar - toekennen of verwijderen van te beoordelen bekwaamheden bij beoordelaars
  • Evaluaties - Het invullen van evaluatie formulier voor medewerkers. Beoordeling van inhoud en de docent. 




Beheer: 

  • Instellingen hier zijn alle beheerfuncties ondergebracht
    -Algemeen: Onder andere Rechten, Themakleuren, Portaaltekst
    -Beheerders
    -Dashboard links
    -Afdeling Rapporteurs
  • Scrom Manangement
  • Evaluaties
  • Klassikaal
    -Locaties en hulpmiddelen
    -Wel of geen notificaties voor docenten bij uitschrijvingen
    -Virtuele wachtrij per opleiding 
  • Bekwaamheden
    - bekwaamheden, categorieën en beoordelingsformulieren
  • Dossieritems - aanmaken
  • Certificaten - certificaten maken en toewijzen
  • Gebruikersbeheer


Installeer app: installeert de Minerva-app op je apparaat. Alleen getoond in Google Chrome en als de app nog niet is geïnstalleerd op het apparaat

Help:

  • Toont de helppagina's van Minerva.

Aantal actieve gebruikers.